کمی در مورد شهر زیبا و تاریخی استانبول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

قبل از اینکه تصمیمی برای بستن بارو بندیل سفر بگیرید بد نیست اطلاعات خود را در مورد این شهر که به زیبایی مدرنیته را با تاریخ و سنت های مختلف ادغام کرده، کامل تر کنید تا با دیدی متفاوت تر سفر خود را شروع کنید. جامعه استانبول شهری است که تلفیقی از فرهنگ و تاریخ را به زیبایی در خود گنجانده است که از نمونه های بارز آن می توان به جاذبه هایی اعم از: مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، تنگه بسفر، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، کلیسای چورا و ... اشاره نمود. این ویژگی تلفیق زیبای تاریخ و مدرنیته باعث شده که جذابیت های متنوعی برای گردشگران ایجاد شود. به طوری که به جرات می توان گفت استانبول جزو انتخاب های اول هر مسافری برای سفر خارجی می باشد.

همچنین استانبول تنها شهر جهان است که در هر دو قاره‌ آسیا و اروپا قرار گرفته است و این خود دلیل اصلی سفر به استانبول می باشد. ضمنا جزو بزرگترین شهر ترکیه و قلب فرهنگی و اقتصادی این کشور نیز محسوب می گردد. قرار گیری آن در مجاورت دو دریای سیاه و دریای مرمره و تنگه‌ بسفر این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در دنیا تبدیل کرده است. موضوع اینجاست که در سال های اخیر استانبول به همت و پشتکار شهردار و رئیس جمهور این کشور پیشرفت زیادی داشته و زیباسازی آن باعث جذب گردشگران و توریست های بیشتری شده است.

وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

در شهر های بزرگ دنیا به علت جمعیت زیاد این قبیل شهر ها و وجود ترافیک و صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه است. اتوبوس ، تراموا و مترو ،اسکله های استانبول همگی از وسایل نقلیه ای است که به راحتی میتوانید استفاده کنید و به مقصد مورد نظر خود برسید. تراموا که وسیله ای مابین مترو و اتوبوس هست نه به کندی اتوبوس های خطی هست و نه به پر سرعتی متروی زیر زمینی گزینه مناسبی برای سفر در شهر است. که برای پرداخت هزینه آنها میتوانید از استانبول کارت یا آکبیل که به قیمت 7لیر در تمام سوپر مارکتها میفروشند استفاده کنید.

اطلاعات ضروری:

زبان رسمی مردم: ترکی استانبولی

واحد پول : لیر ترکیه

اختلاف ساعت  با ایران:1ساعت 30دقیقه

کد شماره گیری کشور: 0090

ولتاژ برق: 220 ولت

آب لوله کشی قابل شرب نمیباشد.

فرودگاههای استانبول: استانبول دارای دو فرودگاه بین المللی است  که آتاتورک فرودگاه اصلی و بزرگتر است که در منطقه یزیلکوی در بخش اروایی و 24 کیلومتری غربی مرکز شهر قرار دارد. دومین فرودگاه صبیحه گوکچن در منطقه کورتکوی در 45 کیلومتری مرکز اروپایی قرار دارد نسبت به فرودگاه اتاتورک کوچکتر است.





:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : آرمیتا تور
ت : پنج شنبه 28 فروردين 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی